dijous, 15 de desembre del 2011

Taxonomia digital de Bloom


Bloom va classificar els objectius educatius en diferents àmbits, aquest estaven ordenats per les habilitats del pensament de nivell inferior a superior. La imatge fa referència a aquesta classificació. 

L'activitat proposada en relació amb aquesta classificació és relacionar alguns dels conceptes que anteriors amb les activitats realitzades a classe, de Gestió i Informació de les TIC i també de Comunicació oral, escrita i digital. 

Pel que fa al verb CREAR  el podem relacionar amb diferents activitats realitzades a GITIC  i a COED, per exemple hem publicat i "blogejat" en el nostre blog i web, hem construït vídeos amb música i prezis, hem dissenyat una fotografia com a definició d'alguna persona, també hem utilitzat l'Scrathc i així hem produït un joc o una activitat per als altres.   

En referència al verb AVALUAR cal esmentar les activitats col·laboratives a través de Google Docs, hem comentat en algun blog, també hem publicat en el blog i la web i també hem participat en xarxes socials com el Twitter comentant el que fèiem a classe. 

Parlant del verb ANALITZAR hem comparat els blogs dels altres amb els nostres per així poder millorar tot el possible, també hem comparat les exposicions de les publicacions digitals i les de Identitat i territori. Hem enllaçat a través del Twitter, el blog, el Goolge Sites, entre d'altres, hem recopilat informació de diferents mitjans amb el Google Reader. Pel que fa a COED hem organitzat la informació quan fèiem els resums i les síntesi dels textos. 

Quan parlem del verb APLICAR hem compartit en el Twitter les nostres piulades, en el blog el que hem estat fent a classe, al Google Sites el seguiment del bon comunicador. També hem pujat arxius al Twitter i al blog, entre d'altres. 

COMPRENDRE, aquest verb el relacionem amb les diferents etiquetes que hem anat fent dels de GITIC en el blog, el Mister Wong, el PerlTrees, Twitter, etcètera. Ens hem subscrit a través del Google Reader a diferents diaris i blogs, hem twittejat amb el hasthag #giticn11 i #coedn11. A COED hem resumit diferents texts com el llibre "Com parlar bé en públic" i així classificar la diferent informació. 

Per últim, el verb RECORDAR, referent a aquest verb hem marcat llocs preferits amb el Mister Wong o el PerlTrees, hem participat en xarxes socials com el Twitter, hem descrit les activitats fetes a classe en aquest blog, o també des de COED hem fet la descripció d'una persona, també hem fet una llista dels deu conceptes més importants per a parlar bé en públic. 

Aquestes són algunes de les relacions que podem fer des d'aquest esquema, d'aquesta classificació. Amb aquesta activitat m'he adonat que durant aquests mesos hem treballat molts àmbits del nostre pensament i hem de seguir així, no podem deixar mai de crear, avaluar, analitzar, aplicar, comprendre i recordar. També m'ha servit per fer un petit seguiment i recordatori del que hem estat treballant. 

Per acabar, un enllaç amb més informació de la taxonomia. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada