dijous, 15 de desembre del 2011

Les metàfores, aprenentatge amb l'ordinador

Molts autors han fet propostes de categoritzaió de l'ús de l'ordinador a les aules. Charles Crook planteja quatre models d'ús i els formula en forma metafòrica. A través d'aquestes metàfores s'explica com ens pot ensenyar o com ens pot ajudar a entendre en funció del paper que ha de jugar l'ordinador, aquest models són els quatre següents: 
L'activitat que hem de realitzar a partir d'aquestes metàfores consisteix en relacionar dues d'aquesta amb alguna de les activitats realitzades a classe de Gestió i Informació de les TIC. Jo les dues que he triat són: 

Metàfora tutorial: consisteix en què l'ordinador actua com si fos el mestre, ell és el que explica el tema, proposa les activitats i els exercicis a realitzar i també és el que acaba avaluant a l'alumne.  En la creació de programes tutorials es té present la individualització del procés d'aprenentatge i la formulació de preguntes "a mida", també es té en compte la presentació d'informació significativa que ajudi a l'alumne a avançar.  

Aquesta metàfora la relaciono amb el programa JClic. Aquest programa permet que l'alumne jugui al mateix temps que aprengui conceptes curriculars de manera eficaç. JClic posa a prova els coneixements adquirits i corregeix automàticament els errors i encerts de l'infant fent que es fixi bé en els errors comesos per tal de no tornar a cometre'ls. 

Metàfora de la construcció: consisteix en què l'alumne controli l'ordinador i aquest faci tot el que l'alumne li ordeni. 

Aquesta metàfora la relaciono amb el programa Scrathc perquè és un programa on l'alumne ordena a l'ordinador el que vol que faci. L'infant pot crear els seus propis jocs de la manera que vulgui, amb el que vulgui i per a qui vulgui, ell és el que ho decideix tot. Utilitzar aquest programa amb un grup de tres o quatre persones fa que sigui més interessant perquè es reforça el treball col·lectiu. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada